Arvutigaafika koolitus
Õppekava: Arvutigraafika koolitus(300 tundi)
TKH Majandustegevusteate 141785
Koht: Narva
Kursuse algus 23.03.2016
Koolitajad:
Svetlana Senicheva
Hariduskäik
Koolitaja
2012 a. оn omandanud Kõrghariduse Peterburi
ülikoolis graafilise disaini erialal.
Sertifitseeritud spetsialist programmis Zbrush.
Töötab 3D modelleerijana. Peamiseks ülesandeks on disain, 3D modelleerimine, joonestus-ja projekteerimistööd.
Valdab professionaalselt järgmisi programme: Adobe Photoshop, CorelDraw Graphics Suite, Autodesk Maya, Zbrush, After Effects.
Juliana Fjodorova
Hariduskäik:
Koolitaja on omandatud kutsekeskharidust Tartu Kunstikoolis, kus on õpinud kunstnik- kujundajaks.
Pooleli: Tartu ülikooli Narva kolledz, koolieelse lasteasutuse õpetaja eriala. Vastab täiskasvanute koolitaja, tase 5 kutsekvalifikatsiooni nõuetele.
Teenistuskäik
2012-2013 Narva Kunstikooli joonistuse ja skulptuuri õpetaja
2008-2014 Narva-Jõesuu lasteaed „Karikakar“ õpetaja
Praegu töötab SHARK Animatsioonem studios koolitujuhatajana ja koolitajana.
Valdab professionaalselt järgmisi programme: Adobe Photoshop, CorelDraw, Graphics Suite, Autodesk Maya, Zbrush.
Kursuse eesmärgiks on anda sissejuhatus arvitiprogrammi.
Rõhk on asetatud mõista arvutiprogrammi loogikat ja selle sisemise struktuuri ja mõista, kuidas lahendada praktilisi probleeme, kasutades neid või muid programmi vahendeid.
Õpiväljundid: õpilane saab kursuse lõpuks arvutigraafika baasteadmised.
Graafiline disain fotode töötlemine.
Eesmärgid ja ülesanded: Õpetusega taotletakse, et õppija teab ja tunneb pilditöötlusprogrammide tüüpe ning kasutamisloogikat. Õpilane oskab kasutada üht pilditöötlusprogrammi erialaste projektide teostamiseks. Paint Net, Gimp.
Arvutiõpetus.
Õpetusega taotletakse, et õppija omandab arvuti kasutamise põhioskused, oskab arvutitehnoloogia võimalusi kasutada informatsiooni hankimiseks, kasutamiseks, vahetamiseks ja vahendamiseks, süstematiseerimiseks ning säilitamiseks.
3D modelleerimine.
Õpetusega taotletakse et õppija õpib süvendatult kasutama erialaseks tööks vajalikku valitud tarkvara, valmistudes suundumiseks tööturule Blender.
MS Offise Word, Exsel, Power Point kasutaja
Õpetusega taotletakse, et õppija õpib kasutama erialaseks tööks vajalikku valitud tarkvara presentatsiooni ja dokumentide töötlemis programme.
Teema |
Loengute tundide arv |
Praktika tundide arv |
Arvutiõpetus |
||
Organisatsiooni ja arvuti töö üldprintsiibid Arvuti loomise ajalugu. Arvuti töö üldpõhimõtted. Peaprotsessori ehituse õppimine. Mälu. |
8 |
3 |
Organisatsiooni ja arvuti töö üldprintsiibidSalvestusseadmed, kogujad (CD, DVD, HDD, SDD etc.), nende ehituse ja tööprintiibid. Mis on videokaart ja selle omadused. Mis on helikaart. |
8 |
2 |
Organisatsiooni ja arvuti töö üldprintsiibid
Lisaseadmed ja manipulaatorid. Hiire, kaviatuuri, printeri tööprintsiibid. Manitori töö printsiibid. Matriksi tüübid. |
8 |
5 |
3D modelleerimine. |
||
Programmi tutvustamine.
Töö vaatedega. Töökeskkonna seadistamine ja kiirklahve seadistus. Globaalsed ja kohalikud koordinaatide süsteemi. Keskpunkti ümberkujundamist mõiste. primitiivsete objektide looming ja ümberkujundamine. Atributide redaktorid (Channel Box, Layer Editor). |
8 |
3 |
Rühmad ja mõiste hierarhia.Kopeerimine ja instanteerimine.(Kasutame Duplicate Special)Joondamise tööriist.Materjalide määramine.
Materjalide prieksioon UV kaudu. ülesanne: Küla loomine primitiividest. |
8 |
2 |
Töö Blenderi objektide eristamisega ja ümberkujundamisega.Quick Select Set eristamuise säilitamineSoft Selection õrn eristamineSiduvused (Snap)Objektid ja komponendid(Vertex, Face, Edges)
Objektide joondamine Snap Together Tool kasutamine Kangi loomine Connection Editor abil Ülesanne: Päikesesüsteemis loomine. DNA mudel. |
10 |
3 |
Arhitektuur, tüübid Nod Töö redaktoriga Node EditorNURBS modelleeriminеKõvera loomiseks vajalikud tööriistad.Kõverate redigeerimine (menüü Edit Curves)
Geometria loomine NURBS-kõverad (Revolve, Loft) Geomeetria ekstrudeerimine mööda kõverat(Extrude) Ülesanne: |
10 |
7 |
Projekt: Anima roboti loomine NURBS abil. | ||
Hulknurga modelleerimise alused.
Topoloogia mõiste jaruutmosaik. Ülesanne: Ventilaatori modelleerimine, traktori rehvi modelleerimine. |
10 |
5 |
Hulknurkne modelleerimine.
Normaali mõiste Modelleerimise vead Ülesanne: Kõrvitsa modelleerimine Helloweeni peole. |
10 |
5 |
Hulknurkne modelleerimine.
Töö referensiga Ülesanne: Konsooli modelleerimine Sony PSP. |
10 |
5 |
Hulknurkne modelleerimine.
Töö referensiga Ülesanne: Inimese pea modelleerimine. |
20 |
10 |
Projekt: Inimese keha modelleerimine |
||
UV loomine
Tekstuuride tüübid UV Texture Editor kasutamine Ülesanne: Hoone dekoratiivse elemendi UV loomine Monitori UV loomine. |
10 |
5 |
Graafiline disain fotode töötlemine. | ||
Valgustus. Valguallikate liigid. Varjude seadistus. Helendava udu effektid. Udu ja selle liigid üleanne: Valgustus ja varjude töötlemis praktika |
20 |
10 |
Sissejuhatus Paint Net, Gimp. Programmivaldamine. |
||
Sissejuhatav osa
|
1 |
2 |
Kihid
üleanne: Töö kihtidega |
1 |
3 |
Töövahendid:
üleanne: Töövahendite proovimine |
2 |
5 |
Menüü preferencesPoletteVärvMenüü Edit:
üleanne: Ülesanded läbitud teema kinnitamiseks |
3 |
5 |
Menüü Image:
üleanne: Ülesanded läbitud teema kinnitamiseks |
1 |
2 |
Filtrid:
üleanne: Ülesanded läbitud teema kinnitamiseks |
1 |
2 |
Blending kihtide reziimid.
üleanne: Ülesanded läbitud teema kinnitamiseks |
1 |
1 |
Maskid |
1 |
1 |
Fottode töötlemine. Effektide loomine. Praktika. |
||
Inimfiguuri välja lõikamine.
üleanne: Ülesanded läbitud teema kinnitamiseks |
2 |
3 |
Praktikaline ülesanne:Inimese nägu vahetamine. |
2 |
3 |
Praktikaline ülesanne:
Näo retuseerimine üleanne: Ülesanded läbitud teema kinnitamiseks |
2 |
2 |
Praktikaline ülesanne:
Kosmoseruumi loomine, planeeti ja udu Fraktaali generaator apophysis |
1 |
2 |
Praktikaline ülesanne:Realistlik vesi |
1 |
2 |
lõpuproekt stiliseeritud öömetsa loomine töövahendid:
|
1 |
2 |
MS Offise Word, Exsel, Power Point kasutaja |
||
Tekstiredaktori üldised põhimõted MS Offise Word
|
10 |
3 |
MS Offise Exsel kasutamise üldpõhimõted
|
10 |
6 |
Power Point üldpõhimõted
|
7 |
4 |
Kokku: |
187 |
113 |
Tulemus:
Eriala: Arvutigraafik
Õppija:
- Oskab teostada etteantud praktilisi ülesandeid Blender programmi abil.
- teab ja tunneb pilditöötlusprogrammide tüüpe ning kasutamisloogikat,
- oskab kasutada üht pilditöötlusprogrammi põhioskuste piires erialaste projektide teostamiseks.( Paint Net, Gimp)
- oskab korregeerida pilte,
- oskab töötada kihtidega
- teab, kuidas kasutada arvutit ja internetti,
- oskab kasutama OpenOffice,Exsel, PowerPoint programme
- oskab alla laadima, salvestama ja installeerima vajaliku tarkvara